Forum
Zomaar een berichtje in de lente
Vorige week dacht ik kom, laat ik de Spitfire weer eens proberen. Hij had tenslotte al een hele winter in de stallng gestaan. Daar zet ik hem elk jaar in, steeds hetzelfde. Niks geen voorbereidingen voor de winter; we zien wel. Wel doe ik de accupolen altijd los.
Hij stond met één band helemaal leeg, en wilde niet starten. Doorstarten dan maar, maar toen was de accu leeg. Wat ik vergeten was, je moet altijd naar je auto luisteren, en je verplaatsen in z'n situatie. Het bleek dat het nog te koud was. Dat maakt hij met veel puffen en zuchten duidelijk. Vandaag ging ik weer een poging wagen, en deze keer met meer succes. In één keer sloeg hij aan, zonder ook maar ket minste protest. Kijk, had ik de eerste keer naar mijn auto geluisterd dan was ik na één keer starten gestopt en had ik hem verder met rust gelaten. Natuurlijk ben ik wel heel blij dat we weer herenigd zijn. Maar dat is ook elk jaar helzelfde.
Groeten, Dick Haalboom.
Beste Dick,
Je auto heeft geen ziel, zegt niets, en luister ook niet. (sorry)
Het is gewoon een kwestie van bij houden. De mijne had het afgelopen jaar maar 500 km gereden, maar moest weer voor de APK. Starten en lopen, en weer goed gekeurd, voor de 12e keer op rij na restauratie (en hij (je de mijne is een hij en geen zij) zei niet eens "dank je wel"....)
Prettige lente en zomer, veel km maken (en er niet teveel tegen praten)
Gr. Willem
Als jij goed voor je Spitfire zorgt, zorg je Spitfire ook goed voor jou hoor, ziel of geen ziel..
Zelf vertrouw ik al jaren op 'Oltimers' en deze laten zich graag vertroetelen en liefkozen.
wanneer jij dan in de winter door de barre sneeuw naar huis moet, dan is staat ze ook klaar voor jou.
met die nieuwerwetse auto's heb ik dat vertrouwen nooit gehad,
1 termostaat sensor hoeft het maar in zijn bol te krijgen en de hele
auto gaat op 'stand-by' of de remmen doen het niet meer..
het mooiste voorbeeld vind ik nog altijd de Mercedes van een clubmaat, duur apparaat met Traking and Tracing en van alles nog meer..
hij op zakenrijs, komt terug op Schiphol; accu leeg.
misschien te vaak het stemmetje af gegaan die mensen in de buurt waarschuwden dat ze te dichtbij kwamen ofzo.
Nou, ANWB erbij, accu bijgeladen en auto liep weer...
gozert komt bij de poort, doet zijn uit-rij kaart in het automaat en slagboom omhoog.
wil zijn raampje dichtdoen (electrisch) en gewoon niet meer reageren.
"jaaa, " zei de dealer, "doordat de spanning er af was, wist de computer niet meer hoe ver de ruit weer dicht kon, dus als voorzorg; bla bla bla"
sta je op Schiphol in de regen met een dure Merc en nog effe naar Groningen rijden voordat je thuis bent..
geef mij dan maar een zwengel raampje [:D]
Dat van die ene lege band heb ik al zolang ik de Spit heb.
Soms staat de rechtervoorband na een week leeg en soms
is het maanden niet. Het lijkt er wel op dat als het wiel op
een bepaalde manier stil staat dat dan er ergens een klein
lekje ontstaat. Als ik nieuwe banden nodig heb zal ik de
velgen eens goed behandelen.
Oh ja de Spit is een zij.
Komt van het frans (automobile) dat woord eindigt op een e
en dan is het vrouwelijk. Au revoir. Piet
Neenee Piet, dat klopt niet helemaal; automobile, dat geldt alleen voor FRANSE auto's. De onze is Engels, en dan praat je over "he". Dus "hij". Dat is ook logisch, want die Franse hebben veel zachtere vering en stoelen en zo.En ze hebben ook (meestal) een rond kontje.
vr.gr. Dick