Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Vervangende sportstoelen
Wie heeft er ervaring met het vervangen van de 1500 stoelen door sportstoelen uit een tuningzaak zoals van de merken Cobra en Sparco. Er zijn al mooie stoelen leverbaar rond de 300 euro/stuk, maar passen die in een spit 1500? Ik heb aan de orginele spitfire stoelen al het nodige gedaan , maar ze zitten nog niet als in een nieuwe auto. Op mijn leeftijd wil ik het comfort een goede boost geven door deze optie uit te zoeken. Op verschillende ISW's heb ik auto's zien staan met moderne stoelen, b.v. uit een Mazda MX5 of van Sparco. De MX5 stoelen heb ik uitgeprobeert. Deze staan een stuk hoger waardoor ik de rugleuning achter over moet zetten. Helaas heeft het softtopdak , in neergeklapte stand, daar onvoldoende ruimte voor. Een stoel die lager gemonteerd kan worden of van boven smaller is lijkt een betere oplossing.
Wie heeft er ervaring mee??
Vriendelijke groet, Ton Spit.
Ton, op dit forum -onderaan- bij 'markt' biedt iemand een stoeltje aan zoals Nico Baas in zijn assortiment heeft. Wellicht mag je dit stoeltje eens proberen als je erom vraagt. Ik weet niet waarom de manhet te koop aanbiedt. Het kan zijn dat hijzelf te groot is voor dit stoeltje. Nu ben jij ook geen klein ventje, maar, als je van hem hoort hoe lang hij is en hoeveel hij weegt, kan het zijn dat jij toch wat kleiner uitgevallen bent. Je moet je er rekenschap van geven dat de ruimte in een 1500 echt wel klein is. Neem je een wat forsere stoel dan zit je meteen met problemen. Zeker als die stoel niet rechtstreeks op de bodem staat. Nu rijd ik met een TR7, die is qua cabine ook best krap en de stoel staat vrijwel plat op de grond. Als je wilt, zouden we kunnen uitproberen of deze stoel in een Spit passend te kijgen is. Deze stoelen staan ook in de Dolomite, alleen weet ik niet of daar dan een hogere slee onder zit. In elk geval zijn deze stoelen goed verkrijgbaar en volgens Femmy zitten ze heerlijk. Als jullie willen mag je de 7 wel eens gebruiken voor een rit, zodat je een idee kunt krijgen. Laatst zag ik op een engelse site een TR7 met MGF-stoelen erin. Jammer dat er in het TR7 werkplaats handboek niet de gegevens staan over de afmetingen betreffende stoelen die je wel vindt in het Spitfire-wph. Anders konden we de gegevens vergelijken.
Bedankt voor het aanbod Wim.
Ik heb een Ardennenrit als co equipier al eens meegereden in een TR 7. Het betere comfort van de stoelen viel me toen ook op. Echter als je tweede hands koopt moet je naar mijn idee maar afwachten of betreffende stoelen beter zitten dan je huidige. dat ervaar je na een dag toeren b.v. Ook nieuwe zou je eigenlijk zo lang uit moeten kunnen proberen. Ik kijk uit naar een stoel met verstelbare hoge leuning met hoofdsteun. De aangeboden MK 3 stoel is als een clubje zonder verstelling en komt niet in aanmerking. Ik hou je aanbod in beraad, maar ga zeker in het wekplaatshandboek de maten vergelijken ( of meten) met die van de in te bouwen stoel. Een heel goede tip van je.Hartelijk dank voor je bijdrage.
Groet, Ton