Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

verschil in papiere...
 
Notifications

verschil in papieren kenteken en vin plaatje  

 
Jantinus Bonder
(@jantinusbonder)
Lid

Hallo

ik ben nu zo'n drie jaar bezig met de restauratie van mijn spitfire. Nu kom ik er achter dat er op het plaatje wat vast zit geklonken aan de carrosserie staat model MKIV en op mijn nog papieren kenteken staat 1500 TC. [ slapend kenteken]. Weet iemand hoe dit kan en of dit problemen geeft bij het weer actief maken van het voertuig.

met vriendelijke groet

Jantinus Bonder

Citaat
Geplaatst : 11-10-2023 4:29 pm
Jan de Jong
(@jan-de-jong)
Lid

Het belangrijkste is dat je chassisnummer op de juiste plaats is ingeslagen 

Gezien van achter het stuur dan moet dit rechts voor onder de motorkap zijn ingeslagen op een zijsteun van het chassis 

1500 TC betekent dat het een 1500 cc is met 2-carburateurs dit is de handelsnaam/ Aanduiding 

dat staat ook op mijn oude kenteken van Spitfire 

This post was modified 1 jaar geleden by Jan de Jong
ReageerCitaat
Geplaatst : 29-11-2023 8:11 pm
spit1600
(@spit1600)
Lid

Dit kan voorkomen bij import auto's. Kijk eens naar de taal op dat plaatje.

Bij Duitse auto's wordt de 1500 altijd MK4 1500 genoemd.

En dat is het ook, want de MK4 en 1500 zijn gelijk, alleen heeft de Nederlandse/echte MK4 een 1300 motor.

Kortom, het kan en het zal geen probleem zijn zolang het chassisnummer (en de plaats) maat klopt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-12-2023 9:37 am
Share: