Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Overdrive: zinvol voor een Spitfire MK III?
Ik ben op zoek naar een Spitfire MK III (zonder roest, concours staat niet noodzakelijk). Ben nog niet eerder eigenaar van een Spit geweest. Nu vraag ik me af, of het zinvol is een Spit te kopen met overdrive te kopen? Is het achteraf aanbrengen van een overdive te doen en tegen welke kosten?
Groet,
Wim
Wim,
Een overdrive is het meest zinvolle accesoire voor 'n Spitfire..... Ik mis nog liever m'n dak dan de overdrive en je hoeft hem niet te poetsen (zoals spaakvelgen :)) Uiteraard is ie achteraf in te bouwen..... heb ik ook gedaan Ik heb mn mk3 bak vervangen door een gereviseerde 1500 bak met overdrive maar dit is al jaren terug...... was toen, inclusief haakse overbrenging, steunplaat en kortere cardanas ca € 1000,-
Neem anders contact op met Triumphgoeroe Henk Mulder in Boksum (hij doet nagenoeg alle revisies van bakken voor de nederlandse handelaren) Zijn telefoonnummer vind je in ons clubblad.
Als je iets extra in je Spit wilt hebben dan is het een overdrive. En het hoort een beetje bij een engelse auto. Het scheelt in het motorlawaai en benzine verbruik, vergelijk het maar met de 5e versnelling in een hedendaagse auto alleen heb je met een overdrive (op 3 en 4) zelfs 6 versnellingen. Probeer er een te vinden met overdrive, het is de moeite waard. (heb ik ook gedaan)
Grtz. Leo