Forum
kilometertellerkabel









Hoe hoort in een 1500 met overdrive de km-tellerkabel eigenlijk te liggen? Door welk gat in het schutbord gaat hij naar het interieur? Ik heb mijn Spit voorzien van een overdrive en dus ook een langere kabel aangeschaft, maar ik deze lijkt wel erg lang. Nu kan ik hem zo ongeveer om de verdeler heen leggen. Volgens de boeken moet ik opletten bij de demontage om hem later op dezelfde wijze terug te leggen.

Dag Eric
Doe hem door het gat waar de oude kabel uit kwam. (hihi)
Bij mij zit dat gat net onder de remdrukverdeler (PDWA).
Die manier waarop je hem verder naar de versnellingsbak voert kan zeer verschillen, maar er schijnt manier 1 manier te zijn waarop als je straks gaat rijden de naald van de snelheidsmeter bij alle snelheden vrij rustig de snelheid aangeeft.
Bij mij danst onder de 50km/u de meter behoorlijk (tussen 30 en 60 km/u)
Als de de kabel zo vloeiend mogelijk legt schijn je minst last van schommelen te hebben. Piet

Het is natuurlijk de bedoeling dat de snelheidsmeter zo min mogelijk schommelt. Vandaar mijn vraag, nu kan ik er nog makkelijk bij en ik heb er niet zo veel zin in om de tunnelbak er nog een keer uit te schroeven. De kabel gaat nu inderdaad onder de PDWA richting interieur, maar als een een mooie bocht over het koppelingshuis heen leg heb ik te veel lengte.
Groet, Peter
PS, de PDWA is GEEN remdrukverdeler, maar slechts een controle of er aan beide zijde druk is.
