Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

kartonnen versnelli...
 
Notifications

kartonnen versnellingsbak cover  

 
rvdsteen
(@rvdsteen)
Lid

Zoals bekend is de originele versnellingsbakcover van karton,wat nogal eens scheurt.
Dit is vrij eenvoudig te verbeteren.
Investering:pot watervaste houtlijm,jute zak,en een paar kleverige jatten na afloop.
Ik heb n.l. de cover bekleed met de jute zak,en daarna nog eens
geïmpregneerd met houtlijm.Het voordeel is,buitenom dat het je
rond de 100 Euro bespaart t.o.v.een kunststof exemplaar,dat de afdekking nog steeds past,en dat het doorlatend geluidsniveau ook lager is dan dat van kunststof.
Ik hoop met deze info een bruikbare bijdrage te hebben geleverd aan het forum.

Citaat
Geplaatst : 25-01-2008 10:43 pm
krift
(@krift)
Lid

Beste R.Bezig zijn de met het opknappen van het interieur
kwam mij dit berichtje zeer goed te pas.
Beetje dom als ik ben ga ik er zonder meer van uit dat jij
vanaf de binnenkant werkt.Lost dit ook het probleem
van breuken in het karton gezien van buitenaf op?
Of werk je andersom en brent later bekleding weer aan?
gr.Wim

w.h.van der krift

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-01-2008 12:31 am
Peter Akkermans
(@dutchtriumph)
Lid

Mijn oude tunnel was dus gescheurd, ook van de geluidsisolatie die aan de binnenkant van de tunnel zat, was niet veel meer over. Dat hing uitgezakt over de versnellingsbak, slecht voor de lucht doorstroming, koeling.

100 Euro bespaard? Ik heb op het ISW "slechts" 85 Euro betaald voor een nieuwe kunstsof tunnel (geen polyester, dat scheurt ook). Haal daar de kosten van de lijm nog even van af. De tijd noteren we maar bij de hobby.

Ik heb de tunnel nog niet gemonteerd, mijn Spit is nog niet zo ver. Wel geprobeerd en de pasvorm is perfect. Zeker weten een duurzame oplossing, beter dan origineel. Het geluidsniveau is nog even afwachten, maar aangezien dat de Spit, op de matten na, geen geluidsisolatie heeft zal dat niet veel anders zijn. (En die sportuitlaat valt niet te isoleren)) Als de versnellingsbak te veel lawaai maakt wordt het misschien tijd voor een revisie.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-01-2008 11:33 am
Peter Akkermans
(@dutchtriumph)
Lid

RvdSteen, ik zag dat je in de buurt woont. Als mijn Spit klaar is kunnen we wel een vergelijkend waren onderzoek doen.
Groeten, Peter

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-01-2008 11:39 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Jongens
Ik heb vorig jaar ook zo'n zwarte kunstoffen tunnelbakkap gemonteerd.
Inderdaad die kartonnen was helemaal op.
De kap moet nog wel passend gemaakt worden door hier en daar aan de onderkant een randje weg te zagen..
Wat je niet moet vergeten is de binnenkant van de bak goed to isoleren. Ik heb daartoe een rol radiatorisolatie (ja die zilveren) bij een bouwmarkt gekocht en een pot bisonkit. Eerst 2 lagen erin en een rit gedaan.
De buitenkant van de bak werd nog steeds erg warm. De vloerbedekking werd ook warm. Toen nog 2 lagen erin gefrut, want dat is het, en nu vind ik het acceptabel. Mischien is het beter om bij en automaterialenzaak de speciale motorruimte isolatiematten te kopen. Zijn brandwerend, maar wel erg duur. Vandaar mijn oplossing van ongeveer 10 euri.
Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-01-2008 1:58 pm
Share: