Menu Sluiten

Forum

Contactslot
 
Notifications

Contactslot  

 
ghertzberger
(@ghertzberger)
Lid

Sinds kort heb ik een startprobleem. Niet zozeer met de motor, maar met mijn contactslot.

Wanneer ik de sleutel beweeg op de plek waar mijn motor normaal zou starten, krijg ik nu een enkele tik uit de startmotor te horen.

Mijn conclusie is dat heb contact in het contactslot niet meer goed is. Weet iemand hier wat je zelf daaraan kan doen, naast een nieuw contactslot kopen?

Kan het contactslot uit elkaar?

(Spitfire MKIII overdrive)

Citaat
Geplaatst : 29-04-2010 11:27 am
spit1600
(@spit1600)
Lid

Geen nieuw contactslot kopen !
Als je wel een tik hoort dan betekent dat dat het startrelais stroom krijgt en schakelt.
Het kan nu zijn dat het startrelais niet goed werkt en geen stroom doorgeeft aan je startmotor of dat de startmotor zelf niet meer werkt vanwege bijvoorbeeld versleten koolborstels.

Het beste kun je meten of tijdens het starten 12 V op de startmotor komt te staan en dan weet je wat je probleem is.

Ook kan natuurlijk je accu gewoon te leeg zijn om nog te kunnen starten.

mp

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-04-2010 12:19 pm
ghertzberger
(@ghertzberger)
Lid

Dat klinkt niet echt als mijn probleem. Ik kan mijn motor starten door de sleutel precies stil te houden op het contact moment. Maar iets verdraaien en dan stopt de startmotor weer.
Volgens mij kan dat niet goed zijn voor alles. Ik wil dus graag weer dat ik mijn sleutel makkelijk kan omdraaien en starten.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-04-2010 1:34 pm
spit1600
(@spit1600)
Lid

Dit is een ander verhaal, en komt waarschijnlijk wel door je contactslot(schakelaar). Waarschijnlijk ligt het achterplaatje van de schakelaar er bijna vanaf. Dit plaatje is op de schakelaar geklemd (met omgebogen lipjes).
Als het plaatje er echt af springt, dan kom je ook diverse kogeltjes en veertjes tegen en dan weet je zeker dat het nooit meer gaat werken.
Een nieuwe contactschakelaar moet dit probleem oplossen.
Wellicht kun je het achterplaatje van je schakelaar nog goed vastzetten en kun je met je huidige schakelaar verder.

Marco Pieterse
www.CCEE.nl

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-04-2010 5:32 pm
spit1600
(@spit1600)
Lid

O ja,

De contactslotschakelaar kun je zo achter het contactslot wegnemen als je het borgschroefje (ergens aan de zijkant) hebt losgedraaid.
Als dan het achterplaatje er nog niet is afgevallen kun je proberen dit goed vast te zetten. (buigen of lijmen)

Voor je gaat beginnen wel even de accu loskoppelen.

Marco Pieterse
www.CCEE.nl

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-04-2010 5:43 pm
ghertzberger
(@ghertzberger)
Lid

Dank voor de reactie, ik zal vanavond eens een blik werpen.

Spitfire mk3 overdrive uit 1967

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-04-2010 8:46 pm
Share: