Menu Sluiten

Forum

Brandblusser
 
Notifications

Brandblusser  

 
Ronald de Groot
(@jodokus)
Lid

Na het restaureren van mijn dashboard ben ik geschrokken van de vele slechte conacten. Achter het dashboard alles "veilig" gemaakt en gezekerd. Meteen ook alle doorvoeren door het brandschot nagekeken en alle verdroogde rubbers vervangen.

Onlangs toch maar een brandblusser aageschaft ( beter mee verlegen dan om verlegen) Alleen waar te monteren. Ik wil hem direct kunnen grijpen dus niet in de achterbak. Blijft over de cockpit. Volgens mij zijn er 3 opties. ( alleen directe zonnestralen zit ik nog een beetje mee ) Wie heeft er een brandblusser ingebouwd en zo ja waar zit deze dan?

Ronald

Citaat
Geplaatst : 31-05-2010 11:36 pm
Chris van Miltenburg
(@harlinger)
Lid

We hebben er ook een in, en deze gemonteerd zoals op de derde foto, zover mogelijk naar de stoel toe.
Hij zit er al jaren, en zit daar niet in de weg.
Succes ermee.
Chris.

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-05-2010 11:45 pm
Ronny Aarnink
(@spitfire1500)
Lid

al jaren lang hebben we er 1 in de auto liggen, tussen de stoel en de verhoging. Dit aan de rechter zijde in de auto zoals foto 3.
succes
ronny

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-05-2010 11:52 pm
ghertzberger
(@ghertzberger)
Lid

Ik heb hem ongeveer als op foto 3, maar bij mij past hij achter de balk.

Spitfire mk3 overdrive uit 1967

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-06-2010 1:05 am
Ronald de Groot
(@jodokus)
Lid

Dank voor de reacties.
Ik ga hem tussen de stoel en de dwarsbalk monteren.
Hebben jullie twee gaten geboord in de bodemplaat voor montage van de beugel ofligt hij gewoon los tussen de stoel en de balk?
Ronald

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-06-2010 1:20 am
Ronny Aarnink
(@spitfire1500)
Lid

ik heb de brandblusser kompleet met beugel los op de vloer liggen, gaat tot nu toe goed

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-06-2010 11:39 pm
ghertzberger
(@ghertzberger)
Lid

idem

Spitfire mk3 overdrive uit 1967

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-06-2010 11:55 pm
Ben Vriens
(@ben)
Lid

Blijft de vraag over wat de brandblusser vind, van een hopelijk grote hoeveelheid zon?
Ben

ReageerCitaat
Geplaatst : 02-06-2010 12:46 pm
Ronald de Groot
(@jodokus)
Lid

Ik heb 2 stoelhoeken bij de bouwmarkt gehaald en daarmee kan ik de beugel van de brandblusser aan de voorste twee bouten waarmee het stoelframe aan de vloerplaat zit vastmaken. Dan ligt de brandblusser tussen het stoelframe en de dwarsbalk maar wel geborgd.

Over de zon maak ik me geen zorgen, direct zonlicht komt er tijdens rijden niet zo snel. Nomaal staat hij in een garage en als hij eens tijdens een tochtje in de zon geparkeerd wordt dan maar even een jasje of zoiets eroverheen.

Ronald

ReageerCitaat
Geplaatst : 02-06-2010 12:54 pm
Ron Kulik
(@kulik)
Lid

Ik heb hem rechts achter de passagiersstoel op de wielbak gemonteerd en kan hem, vanaf de bestuurdersstoel met één beweging uit de klem trekken. Mits uiteraard de achterbank niet volgestouwd is.

ReageerCitaat
Geplaatst : 02-08-2010 4:55 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Soms denk ik dat het allemaal schijnveiligheid is.
Heel vaak hoor je verhalen dat als je de blusser werkelijk nodig hebt hij het niet meer doet.
Als het een poederblusser is die ligt dan is de beste manier om hem goed te houden regelmatig een kwartslag te draaien Het poeder klontert dan niet op een plaats maar blijft zo in beweging. Is de blusser rechtop gemonteerd dan minstens 1 keer per jaar het poeder weer loskloppen.
Je neemt een rubber hamer, houdt de blusser op de kop in de hand en klopt met de hamer tegen de bodem terwijl je de blusser telkens iets verdraait. Na een tijdje begint het poeder los te komen. Dat voel je. Ik heb zo'n blussertje in de caravan en toen ik voor veel geld telkens de blusser bij een gecertificeerd bedrijf liet keuren deden ze dat ook zo.
Dus dat kan ik zelf ook wel.
Een schuimblusser blijft veel langer goed omdat het een vloeistof is. Ht beste is om een blusser van 2 kg te nemen.
Officieel gaan blussers volgens de wet op het stoomwezen, ja het is een drukvat, net als LPG gasflessen in de auto of de gasfles van de caravan maar 10 jaar mee. Dan mogen ze niet meer gevuld worden.
Piet (BHV coördinator bij NXP Semiconductors Nijmegen)

Niet elke verandering is een verbetering.

Ik rij GROEN

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-08-2010 1:14 pm
hansd
(@hansd)
Lid

Waarom neemt toch iedereen poederblussers terwijl dat moordend is voor de auto, m.n. de elektra.
Poederblussers bevatten zouten die en de metalen aantasten en ook laxerend werken.
AFFF is gewoon veel beter, een beetje duurder, maar minder belastend voor de auto en het milieu.
Extra voordeel, AFFF doet het ook goed als het waait.

Zet je de auto weg in de stalling, neem dan een Fireknockout

ReageerCitaat
Geplaatst : 02-11-2010 10:18 pm
Share: