Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

Notifications

apk  

 
fournier
(@fournier)
Lid

Na zeven jaar heeft de AE-82-06 weer eens een keuring van overheidswege doorstaan.
In mei kocht ik de auto 'met enig werk'. Gelukkig had ik deskundige hulp bij het op orde brengen van de electrische installatie. Het hele dashboard moest opnieuw ingericht worden. De koppeling zat natuurlijk vast, dus is de versnellingsbak even achter de motor vandaan geweest. De zuigertjes in de remklauwen hadden zich 'voor eeuwig' vastgezet, dus daar zijn een paar gereviseerde exemplaren voor gemonteerd. De remleidingen schreeuwden om vernieuwing. Een klusje wat je 'op je rug' liggend moet kalren wanneer je geen brug of smeerput hebt. Blijkt prima gymnastiek, vooral omdat je telkens moet opstaan omdat het gereedschap niet bij de hand is. Een heel aparte ervaring leverde de stuurkolom op. Het bleek dat er zeer grove draad op de stuurstang gesneden was waar geen moer bij te vinden bleek om het stuur te kunnen vastzetten. Dus, maar een andere stuurkolom gemonteerd. Tegelijk de 'bushes' vervangen, zodat het stuur niet zo wiebelt.
Bij de eerste aanbieding voor de apk werd vastgesteld dat de uitlaat tegen het chassis aanlag en dat de remleiding van voor naar achter nog wel een paar ophangpunten meer mocht hebben en het wiellager rechts achter mocht vervangen worden. Met die warme dagen is dit werk wel over ruim een week uitgesmeerd. Helaas vond de ontluchtingsnippel geen houvast meer in de draad in de remcylinder toen de hele boel weer gemonteerd zat. Dan toch maar een ander cylindertje gemonteerd. Op het laatst werd het nog heel spannend of ik de tweede afspraak wel kon halen, want de afdichting tussen de flexibele slang en het cylindertje bleef maar lekken. Tenslotte 'holderdebolder' naar de garage voor de herkeuring. 'De rempedaal was wel heel zacht'. Ja, wat wil je, nauwelijks tijd gehad om goed te ontluchten. Maar, de rem-eis werd nét gehaald. Gezwijnd, dus.
Auto uit de schorsing en nu voorzichtigjes aan gewaar zien te worden of alles het écht goed doet.

Citaat
Geplaatst : 09-08-2013 7:36 pm
bob
 bob
(@b-a-beillebreckpnplanet-nl)
Lid

dat is dan wat je noemt met de hakken over de sloot. Maar wel rijden zover ben ik voorlopig nog niet.

Veel plezier en houdt asfstand ""

Gr, Bob

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-08-2013 11:41 pm
Share: