Menu Sluiten

Forum

trilling rond 80 km...
 
Notifications

trilling rond 80 km/u  

 
jaza
 jaza
(@jaza)
Lid

Mijn triumph trilt rond de 80 km/u bij 95 is het weer weg...... naast de verdenking van de banden, denk ik ook dat er wellicht wat onbalans in de aandrijving kan zitten. Wie heeft hier ervaring mee? en wie weet wellicht een balanceerbedrijf in de regio utrecht amersfoort?

Citaat
Geplaatst : 04-05-2009 8:30 pm
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

een hele tijd geleden is er een discussie geweest over de manier waarop de aandrijfas gemonteerd moet zitten.als je die nl. verkeerd om monteert dan krijg je,net als ik, dezelfde trillingen als jij nu hebt.
dus lees even het overzicht.
groet cor

ReageerCitaat
Geplaatst : 04-05-2009 8:42 pm
Ivo Visser
(@douwe)
Lid

Wat voor wielen heb je er onder, ik heb ook een probleem en dit komt door de spaarwielen die niet geheel rond zijn,en dit komt volgens mij door telang stil staan
douwe

ReageerCitaat
Geplaatst : 06-05-2009 11:47 pm
jaza
 jaza
(@jaza)
Lid

cardan is op de juiste manier geplaatst. Komend weekend ga ik er nieuwe velgen en rubber onder zetten. Oude banden waren inderdaad al wat jaartjes oud. Balanceren en trimmen (rond maken) heeft wel vermindering opgeleverd maar het was niet weg

ReageerCitaat
Geplaatst : 07-05-2009 8:47 am
Ivo Visser
(@douwe)
Lid

Veel succes er mee en hoor graag of al je moeite geholpen heeft
douwe

ReageerCitaat
Geplaatst : 07-05-2009 11:39 pm
janpeter
(@janpeter)
Lid

Ik heb gelijksoortige problemen gehad met nieuwe uitgebalanceerde banden.
Door de auto op te krikken en 1 voor wiel met de hand rond de draaien kwam ik er achter dat het wiel iets slingerde.
Toen heb ik beide voorwielen er afgehaald en alles goed bekeken. Er zat oude verf en troep tussen de montage vlakken van het wiel en de auto. Deze heb ik er met een groot mes af geschraapt zodat alles weer vlak was. Ook heb ik ook beide voorwielen om gewisseld.

Hierna waren de trillingen helemaal verdwenen.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Groet Jan Peter

ReageerCitaat
Geplaatst : 09-05-2009 2:13 am
fournier
(@fournier)
Lid

Ja, als je erbij staat kan je de opmerking krijgen dat de velg niet recht is. Balanceren en 'rond' afdraaien van het loopvlak helpt dan niet alles.
Mijn vorige Spit had kennelijk op een ochtend dat het mooi vriezend weer was een ritje mogen maken en was daarbij 'opzij' tegen de stoeprand aangekwakt. Dat bleek uit een afgebroken ophanging van de schokdemper die 'provisorisch' was hersteld, een kromme velg en later een gebroken trunnion vóór aan dezelfde kant.
Om van het dreunen af te komen heb ik de aandrijfas bij Terberg Techniek in IJsselstijn (Utrecht) gebracht. Daar werkt een vakfanaat die de aandrijfas echt heel zuiver krijgt. Reken niet op de meevaller dat de kruiskoppelingen door hem goedgekeurd worden. Kan blijken dat er speling zit op de spiebanen van het schuifstuk. Dan kan je o zoek gaan naar een beter exemplaar. Die vond ik bij Bert van Os.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-05-2009 7:47 pm
jaza
 jaza
(@jaza)
Lid

Het is natuurlijk het moment (en excuus) om ook een nieuw setje velgen aan te schaffen [;)] Die staan hier nu te wachten totdat ze woensdag van nieuw rubber worden voorzien. Dan weten we snel of we ook mogen afreizen naar Terberg techniek of heerlijk trillingsloos mogen genieten ..... Keep you posted.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-05-2009 11:07 pm
henk.t.a.c.
(@henk-t-a-c)
Lid

Jasper,de goede manier om de wielen goed te balanceren is,omdat aan de auto te laten doen,je neemt dan tevens de onbelans van de ophanging/lagers mee.Bij een goede bandenzaak hebben ze wel een zgn scooter om de wielen aan de auto te balanceren.De cardanas kun je eventueel zelf balanceren met twee slangklemmen,deze verdraai je dan telkens iets verder uit elkaar. Bel mij anders maar even oke?
Henk Meijerink.TAC.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12-05-2009 11:06 pm
Share: