Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
spaakwielen
Toen ik mijn spit mk3 enkele jaren geleden aanschafte, zaten er spaakwielen onder.
Bij de demontage ervan kon ik de adapters moeizaam losmaken daar de wielmoeren dusdanig dicht tegen de flens van de adapter zit kon er geen kruissleutel of dopsleutel gebruikt worden en ik de moeren met een steeksleutel heb moeten verwijderen.
Nu de spit weer in volle glorie is zou ik de spaakwielen er weer op hebben. Is het de bedoeling dat ik een ander soort van wielmoeren moet toepassen of zo of is dit normaal.
Mijn tweede vraag de centrale wielmoer is bij mij een vleugel, ik heb vernomen dat dit bij de apk voor problemen zou kunnen leiden daar dit te ver naar buiten zou steken. Weet iemand hier meer van en of heeft iemand normale zeskant moeren in de aanbieding cq weet een adres.
Groeten Ben
Het is normaal dat er geen ruimte is voor een dop-, laat staan een ring-sleutel. Maar ik heb ook een handige garage gezien, waar ze even een dop zover afdraaiden dat ie paste. Ik heb nog spijt, dat ik die toen niet meteen maar gekocht heb. Met een goede kwaliteit steeksleutel lukt de job wel, 2 maal per jaar mag ik dat doen, omdat ik minilites voor winterwielen heb. Ik moet er nog eens 3 spaakwielen bijkopen, en de minilites verkopen.
In Duitsland schijnen vleugelmoeren niet te mogen, hier heb in Finland ik bij de zeer kritische APK keuring ieder jaar nooit ook maar een vraag gehad. Als je met een been naast de auto, tegen de vleugelmoer gaat staan, moet iemand maar eens uitleggen hoe je je zelf zou kunnen beschadigen aan die moer, zonder de band over je tenen te krijgen