Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
spaak 4j-13-7
Dag Theo
Dat zijn wel zeer kleine wielen en passen zeker wat de ruimte betreft.
Wat veel belangrijker is, is de rest die je er bij krijgt / koopt.
Dat zijn de adaptors en (vleugel) moeren.
En dan weer geldt wat is de steek van die adaptors.
Met andere woorden passen ze op de bestaande wielbouten.
Eerts even jouw huiswerk doen.
Piet
Eh ja
Dat is een kwestie van budget.
Een complete set 4 nieuwe wielen, adaptors enz plus 4 nieuwe banden is zo rond de 1600-1700 euri.
Dan ben ik nog net als enkele anderen op zoek naar een goed oud
spaakwiel als reserve.
Misschien doe ik het wel zonder. Een Ferrari heeft er ook geen.
Ik denk dt 4J tov 4,5J niet zo veel scheelt.
Bij 4,5J kunnen 175/70 banden. Lijken aardige sloffen.
Het is jouw beslissing.
Piet
Dag Theo
Zoek even op internet "chrome wire wheels" of "Chroom spaakwielen" enz.
Heb ik ondertussen gedaan
Wiel 250, adapter 75, (vleugel) moer (45) 40, band 85 euro.
Dit alles keer 4.
Dat is een richtgetal.
Bij de een is dit goedkoper en bij de ander weer wat duurder.
Het lijkt mij het handigst om alles in 1 keer bij dezelfde persoon
te kopen.
Als je geduld hebt tot maart 2009 dan is er weer de Classic Show in Essen. Rimmer Bros geeft dan 15% korting en geen transport kosten als je het zelf in Essen ophaalt. Heb ik ook gedaan.
Let dan wel op het gewicht, want het is 60kg samen.
Piet