Forum
plaatsen oliekering in dif

Mede Spit berijders,
Recentelijk ontdekte ik dat mijn differentieel olie lekt. De oliekering bij de aansluiting van de cardan blijkt te lekken. De olie komt ook op de pijpen van de dubbele uitlaten terecht en kan ongelooflijk stinken!!!
Het demonteren zal niet zo'n probleem opleveren. Wel lastig werk om onder de auto liggend er bij te komen.
Voor het plaatsen van de nieuwe heb ik een bus of pijp nodig die dezelfde diameter heeft als de nieuwe oliekering. Dit om de kering gelijkmatig op de plaats te kunnen tikken. Ik heb geen dop of andere pijp die de vereiste diameter heeft.
Onder ons zijn er vast die deze klus al eens gedaan hebben. Hoe hebben die dat opgelost?
En hoeveel tijd heb je nodig voor de klus? (Ik wil nu rijden in plaats van klussen).
ron

Ron,
Recentelijk heb ik nog een nieuwe keerring gezet. Ik had weliswaar het diff op de werkbank liggen, waardoor ik overal goed bij kon en alles goed kon zien. Maar, het is eenvoudig. De ring hoeft er helemaal niet diep in, gewoon maar zo diep, dat hij niet meer naar buiten steekt. Wanneer je de oude ring eruit hebt, kun je met je pink voelen dat de voorste boring -waarin de ring ligt- niet dieper is dan de ring breed. Duw je hem dieper, daar wordt de boring in de hald van het diff minder groot. Duw je de ring daarin, dan komt die bekneld te zitten.
Achteraan de aandrijfflens zit een kaarg met een kleinere omtrek, die in de holte van je keerring past. Schuif je de flens zonder keerring op de spiebanen van de astop, dan zie je dat er tussen de flens en de voorkant van de diff trompet een paar mm ruimte over is. Zo diep gaat de flens straks mét keerring er ook in. Meer niet.
Goed inoliën en -klaar is ron-.
fournier

