Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

ontkoppel niet
 
Notifications

ontkoppel niet  

 
jancabrio
(@jancabrio)
Lid

waar moet ik naar kijken?
daar ik mijn koppelingsplaat vernieuwd heeft, kan ik niet meer ontkoppelen.
plaat met de langekant naar de bak toe goed gecentreerd de bak ging er feiloos in maar bij het ontkoppelen komt hij niet vrij.
is de slag van de koppeling te kort?
wie heeft er ervaring met dit euvel

Groetjes Jan

Citaat
Geplaatst : 04-08-2006 8:39 pm
ceessterk
(@ceessterk)
Lid

Of de plaat goed om zit is de vraag.
Dat staat erop en is ingeslagen erg vaag met bijna onleesbare letters.
De letters zijn zo groot als deze getypte tektst.
Goed kijken,alles eruit en weer erin.
Goeie oefening heb ik net zelf ook een paar maal gedaan.
Succes Cees

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-08-2006 12:34 pm
Jan de Jong
(@jan-de-jong)
Lid

Hoi Jan
als ik je verhaal zo lees is het de eerste keer dat je een koppelingsplaat hebt vervangen
wij als ex techneuten zeggen altijd dat de koppelingsplaat met de borst (vooruit) naar je toe moet wijzen bij montage op het vliegwiel
als dat niet hebt gedaan krijg een prise direct of wel een vaste verbinding tussen vliegwiel- koppelingsplaat en drukgroep
ik ga er dan ook van uit dat je de drukvinger en druktafel goed hebt gemonteerd en geen probleem met je hydraulisch systeem hebt

Groetje Jan

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-08-2006 4:40 pm
jancabrio
(@jancabrio)
Lid

cees&jan

klopt het zat in de hydraulisch systeem
ik heb vandaag de werkcylinder gedemonteerd en met een hefboom geprobeerd te ontkoppelen en dat ging perfect
(ik wist 100% zeker dat de plaat juist gemonteerd
was)
ik kwam met de werkcylinder een paar m.m.tekort om te ontkoppelen
ik heb toen de cylinder naar voren geschoven, de sleuf (tpv de bout) aan de zijkant is vrij lang, toen goed vast gezet en het werkte.

in ieder geval bedankt voor de bijdrage
groetjes jan

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-08-2006 8:45 pm
Share: