Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

KM teller kabel Spi...

Notifications

KM teller kabel Spit 1500 OD  

Harjan Kuipers
(@h-kuipers)
Lid

Beste leden,

Gaat over Spitfire 1500 met OD, NL auto, '78, FH113765 LO,volgens mij een Single rail. Stuurslot is ooit geforceerd geweest, rubbers droog, geen vet, et cetera. Ooit zeer knullig gerepareerd, nu maar eens structureel aanpakken. Ook de slingering in het stuur bij 80km moet eruit, straks -laten- uitlijnen. Klus valt tegen.

Bij demontage dashboard is de km teller kabel simpelweg los van onderen omhoog gekomen. Opmerkelijk. Er zit geen warteltje, bevestiging o.i.d. aan de kabel, nu dus uitzoeken hoe het "daar beneden" zit. Snelheid en km teller werkten altijd prima.

Mijn vraag:

Kan ik vanaf de onderzijde de km kabel bevestiging bereiken, of kan het alleen van af de boven zijde. (Complete tunnel eruit) Misschien is er een andere methode? Denken jullie dat er aan de bak de haakse aandrijving 120694 Angle Drive zit?

Alvast bedankt voor de hulp.

Harjan Kuipers,

Groningen.

Citaat
Geplaatst : 14-01-2016 10:18 am
Harjan Kuipers
(@h-kuipers)
Lid

Even het leerproces met jullie delen. In dit geval kan je van onderen het haakse wormwieltje demonteren. Met waterpomptang en puntbektang lukt het net. Je voelt je net een tandarts. Teller kabel is losgekomen van het aangeperste eindstuk, warteltje zit nog op het haakse wormwieltje.

Alles is nu los, nu schoonmaken, meten, onderdelen bestellen, lassen wat losgescheurd is, verven, monteren, uitlijnen. Mijn zoon wil in de auto trouwen, (leuk!!) moet alles dus wel een beetje netjes.

Harjan.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-01-2016 10:29 pm
Ron Kulik
(@kulik)
Lid

"Mijn zoon wil in de auto trouwen". Dat wordt een probleem! Want een bruidegom past er wel in; een bruid ook, mits zij een niet al te ruim bruidskleed draagt. Maar een ambtenaar van de burgelijke stand past er echt niet meer bij. Misschien met het kapje open en dan zittend op de achterkant. Maar dat zit niet lekker, met die tankdop onder je kont! Een pastoor en een paar misdienaars wordt erg eng. Maar dat zijn ze in de kerk vaak ook al.

""

ReageerCitaat
Geplaatst : 27-02-2016 6:22 pm
Share: