Menu Sluiten

Forum

kantel hoek differe...
 
Notifications

kantel hoek differentieel t.o.v. het chassis  

 
oeveren
(@oeveren)
Lid

Weet iemand misschien wat de hoek is die het diff maakt t.o.v. het chassis? Dit zou in theorie gelijk aan het caster moeten zijn.

ik heb een trilling in de aandrijving en wil ff kijken of ik mijn motor/bak (niet triumph) misschien een te grote hoek (meer als 7 graden) hebben tov het diff maar ik kan nu niet eenvoudig daar bij om te meten.perfect zou natuurlijk zijn als ik mijn blok/bak aan pas aan de hoek die het diff maakt.

misschien iemand die een los chassis heeft liggen waar nog een diff in zit?

bedankt, Rick

Citaat
Geplaatst : 27-07-2015 9:26 pm
R.Eisink
(@r-eisink)
Lid

hallo Rick,

ik heb geen antwoord op je vraag maar uit je vraag maak ik op dat je geen standaard motor en bak in je spitfire wil leggen?

Rob

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-07-2015 8:30 pm
oeveren
(@oeveren)
Lid

dat heb je bijna goed gelezen, ik heb al 27 jaar een fiat/lancia twin cam met 5bak in m"n spitje, ook totaal geen behoefte om terug te gaan naar het triumph blok want dat lag in geroeste onderdelen in de kofferbak toen ik hem kocht. aangezien ik nog op de mts zat toen ik aan spitje begon en geen geld had om het eigen blok op te knappen heb ik er toen voor heel weinig wat anders in gehangen. kwa vermogen, looks, en geluid perfect. maar eigenlijk altijd bij een bepaalde snelheid een trilling gehad (100km/h) dus ik dacht laat ik daar toch eens wat aan gaan doen.

jammer dat je de hoek niet weet want nu moet ik hem op een brug zetten om bij de kruiskoppeling flens van het cardan de hoek te meten maar wil ik het goed doen moet deze er af om stabiel te kunnen meten en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-07-2015 10:27 pm
R.Eisink
(@r-eisink)
Lid

Paste dat met de achteras of heb je daarvoor aanpassingen moeten doen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-07-2015 8:48 pm
Share: