Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Geen koppeling meer
Gisteren overkwam mij, tijdens de Limburgrit, dat mijn koppeling het begaf. Er was geen vrije slag meer en het schakelen naar de 1e versnelling was erg moeilijk. Achteruit was ook bijna niet mogelijk. De andere 3 versnellingen wilden nog wel een beetje lukken.
Afgelopen vrijdag nog 200 km gereden en niets gemerkt.
Op het forum heb ik de items hierover al door gelezen en heb al een eerste controle uitgevoerd. De controle of er nog voldoende vloeistof in zit is gebeurt en er zit voldoende, denk ik, in, circa 2 cm onder de rand er van uitgaande dat het het buitenste en kleinste reservoir is.
Wie kan mij verder helpen?
Is dit een klus die ik zelf kan? ( ben een beetje handig maar niet echt)
Of kan ik dit beter aan een expert over laten en wie weet in Zuid-Limburg een garage die dat voor mij kan doen.
Vriendelijke groeten van Jos
JWs & RBs
Beste Spitters,
Vanmorgen kon ik al terecht in de garage en het probleem was binnen 30 miniuten opgelost. Kosten : € 30,-
Er zat lucht in dus werd er ontlucht en de hulpcilinder op de versnellingsbak was wat naar buiten gekomen en deze is weer op de juiste plek gezet.
We kunnen weer rijden !!
Groet, Jos en Riny
JWs & RBs
hoe is er dan lucht in het systeem gekomen?
en ook vreemd dat de slave-cilinder naar achter was geduwd,
alsof hij zichzelf uit de koppeling heeft geduwd...
dan zou hij ook de hele tijd de koppeling moeten hebben
ingeduwd...
is er hiervoor aan de koppeling gesleuteld?
of olie een keertje bijgevuld toen deze bijna leeg was?
ze zeggen dat het niet kan, maar deze Spit heeft wel injectie.
Als de hulp cilinder niet goed vast zit kan hij inderdaad naar buiten (achter) komen, alleen krijg je dan steeds meer vrije slag en steeds minder werk slag op je pedaal. Je krijgt de koppeling dan ook niet meer goed vrij en dat klopt wel met het verhaal over het moeilijke schakelen. Er is hier dus waarschijnlijk spraakverwarring over de termen vrije slag en werk slag.
Grtz. Leo
ok..
dan heb je kans dat door het vuil en roest wel het
rubbertje is beschadigd.
een revisie rubbertje kost je bijna niets
en een paar uurtjes verder heb je de cilinder geschoond
van vuil en roest en schone rem/koppelingsolie in het systeem.
nu heb je kans dat de beschadeging dalijk weer een rit kan
verpesten,
terwijl je dit weekend nog op je gemak alles kan schoonmaken
en nalopen.
ze zeggen dat het niet kan, maar deze Spit heeft wel injectie.