Menu Sluiten

Forum

Notifications

as-tap  

 
krift
(@krift)
Lid

Kan iemand mij vertellen wat het risico is om een Drive flange,
oftewel as-tap te verwijderen onder verhitting?
Ieder weet onderhand dat daar een speciale poelie-trekker voor nodig
is.Rubbers eerst verwijderen.Doel is lagers te vervangen.
Wim van der Krift.

w.h.van der krift

Citaat
Geplaatst : 31-08-2007 2:31 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Eh... van welke as?
Ikke nie begrijpe nie

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-08-2007 11:35 am
krift
(@krift)
Lid

Sorry Pietje.Je doet je naam eer aan.Achteras teneinde de lagers
te vervangen.

w.h.van der krift

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-08-2007 12:58 pm

Ik zou het verhitten proberen te voorkomen.
Voorkeur heeft m.i. de speciale poelietrekker zoals vermeld
staat in de werkplaatshandeleiding. Ik vrees dat je met een twee-armige trekker de flens gaat vervormen.
Bij gebrek aan deze speciale trekker heb ik deze klus deze week uitgevoerd m.b.v. een pers.
Ze kunnen echt vastzitten.....

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-09-2007 1:23 am
krift
(@krift)
Lid

MichelM.Bedankt voor reactie.Heb lering getrokken uit het werken met
de 2-armige poelie-trekker.As-tap krom en draad as naar de knoppen.
Nieuwe schroefdraad getapt.
Voorafgaand aan reacties op Forum toch verhit en As-tap moeiteloos
kunnen verwijderen.Bij as-tap op andere as poelie-trekker eropgezet
met minimale spanning.Verhit en moeiteloos kwam de as-tap eraf.
As-tap onbeschadigd en schroefdraad onbeschadigd.
wim.

w.h.van der krift

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-09-2007 2:20 am
amiga4001
(@amiga4001)
Lid

Hoe warm moest je het stoken en hoeveel spanning had je nodig met de poulietrekker?
En wat voor een poulietrekker gebruik je?

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-09-2007 11:00 pm
krift
(@krift)
Lid

Amiga.Beetje grof te werk gegaan.Vermijdt om met een niet
juiste poeli-trekker te werken.Onderdelenhandboek geeft
voorbeeld.Techn.Commisie had er ook een bij zich in Echten.
Ander type.Goedkoper en ook zelf te maken.Anders trek je
as-tap krom en sla je de aandrijf-as bol en aan gort.
Ik heb verhit tot rood-gloeiend met trekker erop.(2-armig-simpel ding) Minimale
spanning op trekker.(kromme as-tap!).Ging feilloos.Geen
enkele beschadiging.Let op as-spie!!!Terugplaatsen na
monteren nieuwe/oude tap.Wiel gaat bij rijden eronder-uit.
Methode niet vlgs.boekje, maar nog niemand heeft gereageerd
op eventueel mogelijke schades.
Ga bij verhitten en daarna enig tikken niet achter trekker staan.
Kan eraf schieten!!gr.wim.55-RT-91

w.h.van der krift

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-09-2007 2:32 am
Share: