Forum

Brandstoftank  

  RSS

Martijn Voskamp
Member
Lid geworden: 1 jaar  geleden
Berichten: 4
14/11/2016 5:21 pm  

Hallo, op de onderdelendag in Houten heb ik een brandstoftank gekocht, op mijn vraag of het zeker zou passen op een 1500 gaf de handelaar te kennen dat er maar 1 soort tank te verkrijgen is. Zojuist heb ik op de site van een Engelse leverancier "ontdekt" dat er 2 artikelnummers zijn, 1 voor de  MK1,2 &3 en 1 voor de MK4 en 1500... Op de tekening is het moeilijk te zien, maar er lijkt bij de MK4 en 1500 een extra "overlooppijpje" (??)  te zitten, die bij de  andere niet aanwezig is..

Ik denk dat ik de verkeerde tank heb gekocht.. maar nu mijn vraag: past de "verkeerde tank ook in de 1500?

Hoop op een reactie.

Groeten, Martijn

 


ReageerCitaat
Martijn Voskamp
Member
Lid geworden: 1 jaar  geleden
Berichten: 4
14/11/2016 7:18 pm  

Overigens heb ik me vanmiddag kort voorgesteld bij "Even voorstellen" .


ReageerCitaat
Martijn Voskamp
Member
Lid geworden: 1 jaar  geleden
Berichten: 4
21/11/2016 8:27 pm  

Van Wim Fournier het volgende antwoord ontvangen: 

 Geen paniek. British Leyland verkocht heel veel Spitfires in Amerika, waar ze al vroeg begonnen aan het terugdringen van luchtvervuiling. Daarom werden de brandstoftanks op een moment voorzien van een belichtingspijpje wat met een slangetje aan een koolstofcanister verbonden kon worden om benzine dampen op te vangen. Daarmee kwam ook de 'beluchte' tankdop te vervallen waarlangs vroeger de buitenlucht de tank in kon komen naar gelang er onderweg liters benzine werden verbruikt. Dit om te voorkomen dat de tank zou krimpen door toenemend vacuüm.


ReageerCitaat
Frank Schavemaker
Member
Lid geworden: 1 jaar  geleden
Berichten: 8
29/11/2016 8:53 pm  

Als je dus een USA uitvoering heb, heb je het pijpje nodig, of moet je een andere vuldop plaatsen. Hou er verder rekening mee dat er meer verschillen zijn tussen de USA uitvoering en de europese. Niet iedere onderdelen site is daar even helder in. 


ReageerCitaat
  
Bezig



Powered by WordPress